Kurs adresowany do agentów nieruchomości lub osób, które zajmują się sprzedażą bądź wynajmem nieruchomości.
Dowiedz się jak tworzyć opisy do nieruchomości, które pomogą zaciekawić klientów. Dobrze zredagowany opis potrafi w znaczący sposób wyróżnić ofertę na tle innych. Szczególnie jest to istotne, gdy publikujemy ogłoszenia na portalach branżowych. W dużych miastach mieszkań na sprzedaż mogą być tysiące i już na tym etapie trzeba się wyróżniać. O ile zdjęcie może być lepsze lub gorsze to zawsze przedstawia wnętrze na które często mamy bardzo mały wpływ. Podczas tego szkolenia poznasz najważniejsze rzeczy, które interesują klientów oraz kolejność ich przedstawienia. Znajdują się tam także przykładowe pełne opisy mieszkania, domu oraz działki na sprzedaż.
Na opis nieruchomości mamy całkowity wpływ i warto z tego świadomie korzystać
To od Ciebie zależy jakie informacje umieścisz w opisie. Agenci nieruchomości mają styczność z dużą ilością nieruchomości. Niestety nieczęsto sami je nabywają. Dopiero będąc aktywnym nabywcą inaczej patrzymy na wszystkie czynniki w tym opisy nieruchomości. Niechlujnie, na szybko wykonany opis nieruchomości niekiedy daje sygnał odbiorcy, że ma do czynienia właśnie z taką osobą. To jest właśnie ta różnica, że zdjęcia pokazują jakie jest mieszkanie a opisy pokazują jaki jest agent nieruchomości. W dużych miastach coraz częściej można zauważyć zwiększone zaangażowanie w poprawienie wizerunku nieruchomości. Inwestuje się pieniądze i czas, aby przygotować mieszkanie do sesji zdjęciowej. Coraz częściej korzysta się z usług zawodowych fotografów a podczas tworzenia opisów – czyli czynności całkowicie darmowej można nadal spotkać brak pomysłu i spójności.
Opisując nieruchomość budujesz swoją markę agenta nieruchomości
Są jeszcze regiony w których agentów nieruchomości omija się w pierwszej kolejności zarówno podczas poszukiwania nieruchomości jak i podczas sprzedaży. Mając tego pełną świadomość powinniśmy zrobić wszystko co możemy (a możemy bardzo dużo) aby w przypadku styczności potencjalnego klienta z naszą nieruchomością wypaść jak najlepiej. Jeśli będziemy mieli swój powtarzalny styl opisów wszystkich nieruchomości, jeśli w naszych opisach będą zawarte właśnie te informacje, które są najbardziej pożądane to wyróżnimy się bardzo szybko. Pracując w mniejszych miejscowościach, gdzie jest mało ofert i ludzie z natury przeglądają wszystko właśnie opisami bardzo mocno budujemy swoją markę agenta nieruchomości.
Skąd wiemy co powinno znajdować się w opisie nieruchomości
Aby się tego dowiedzieć niezbędne było przeprowadzenie badania na sporej grupie. Zostało wytypowanych 6 czynników charakterystycznych dla każdej nieruchomości (poza ceną, bo ta pojawia się w nagłówkach ofert jeszcze zanim klient zdecyduje się czytać opis). Następnie zostały opublikowane oferty z delikatnie zaniżoną ceną rynkową, aby sprawdzić czy sama niska cena spowoduje chęć oglądania nieruchomości w ciemno. W każdym ogłoszeniu było opisanych tylko 5 czynników. Sumując ilość zapytań o ten jeden brakujący czynnik opisujący nieruchomość oceniono ich ważność. Ponad połowa badanych pytała o każdą z brakujących informacji
Schemat opisu nieruchomości
Mając już zebrane najważniejsze cechy nieruchomości, które interesują klientów wkomponowano je w te same ogłoszenia w różnych wariantach i układach. Pod te ogłoszenia została wgrana wtyczka śledząca ruchy myszki na monitorze oraz palców na smartfonach. Dzięki temu można było ocenić, który rodzaj opisów utrzymywał uwagę klientów do końca a przy którym opuszczali stronę z ogłoszeniem po przeczytaniu pierwszych kilku zdań. Właśnie dzięki tym badaniom i analizie udało się stworzyć skuteczny schemat opisu nieruchomości.
Opisy są bardzo często ignorowane i jest to bardzo ważna cecha całego ogłoszenia. Można zauważyć, że nawet sprzedawcy na allegro reklamując produkt o wartości 50pln potrafią stworzyć wyczerpujący opis. Zwykłe etui do telefonów czy proste słuchawki do biegania potrafią być obfite w opisy. Agencie nieruchomości jeśli doczytałeś do tego momentu opis dotyczący produktu wartego kilkanaście złotych to bardzo dobrze! Masz już świadomość, że nieruchomość także jest „czytana”.
Po wdrożeniu wytycznych z tego kursu klienci wydłużyli czas pobytu na każdej ofercie o ponad 100% z 24 sekund do 56 sekund. Wprowadzenie zmian wpłynęło także na wizerunek eksperta, skutecznego specjalisty. Zauważalnie wzrosła ilość zapytań od osób, które prosiły o pomoc w znalezieniu im mieszkania.
Kurs online w formie tekstowej. Możesz z niego korzystać w ciągu 5 minut od zaksięgowania płatności. To szkolenie można odbyć zarówno na komputerze, jak i tablecie lub komputerze stacjonarnym. Ważne jest, aby mieć stabilne połączenie z internetem. Pełny dostęp do szkolenia trwa 3 miesiące głównie przez fakt, że w Polsce często zmieniają się przepisy prawne związane z nieruchomościami i pewne zagadnienia mogą wymagać aktualizacji. Przez ten okres możesz przechodzić każdą z lekcji, tyle razy ile potrzebujesz. Takiej możliwości nie ma podczas szkoleń stacjonarnych, dlatego gorąco namawiamy do skorzystania z takiej możliwości, szczególnie dotyczy to tych lekcji, które mogą wydawać się trudne. Powodzenia!